Problem z kontrolerem CardBus Ricoh 5C476(II) w notebooku Lenovo R61 i kartą Huawei E870

Autor: Czarek <a_at_a.pl>
Data: Tue 21 Apr 2009 - 13:18:31 MET DST

Cześć,

mam problem z notebookiem Lenovo R61 z systemem operacyjnym Windows XP
Pro PL z SP3. Jest on wyposażony w bezprzewodowy dostęp do internetu
poprzez sieć Plus GSM, przy wykorzystaniu modemu HUAWEI E870 ExpressCard
z adapterem PCMCIA.

Cyklicznie, w odstępach kilku tygodni, pojawia się problem z modemem,
który przestaje być rozpoznawany przez system operacyjny. Po jego
podłączeniu do komputera brak jakiejkolwiek reakcji czy aktywności (nie
pojawia się nawet w "Moim komputerze" ikona dodatkowego napędu dysków,
na którym jest oprogramowanie modemu). Problem można rozwiązać poprzez
odinstalowanie z poziomu Menadżera urządzeń sterownika "Kontroler
CardBus Ricoh R/Rl/5C476(II) lub zgodny". Po zrestartowaniu komputera i
automatycznym przywróceniu sterownika przez system modem zaczyna być
poprawnie widziany i rozpoznawany, jednakże jest to uciążliwe, bo wymaga
straty kilkunastu minut, a problem ostatnio pojawia się coraz częściej.

Zgłaszałem problem do supportu Lenovo - niestety nie spotkali się z
takim problemem i jedyne co doradzili, to przeinstalowanie Windowsa.
Również jeśli chodzi o inną wersję sterowników to nic mi nie
zaproponowano, gdyż podobnież do tego kontrolera nie istnieją sterowniki
dedykowane, a jedynie dostarczone przez Microsoft razem z MS Windows.
Przyznam, że nie bardzo chce mi się wierzyć że reinstalacja systemu coś
zmieni, bo był on w momencie instalacji modemu praktycznie świerzy, a
mimo tego pojawiły się problemy.

Piszę na grupę programową, bo fizycznie kontroler wydaje się sprawny -
inaczej nie naprawiałaby go każdorazowo reinstalacja sterowników.

Czy ktoś spotkał się z takim problem? Jakieś pomysły co z nim zrobić?

Pozdrawiam

Czarek