Re: W2K. Rozmieszczenie plików systemowych ?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 27 Mar 2009 - 14:56:25 MET

Użytkownik "PL(N)umber_One " <pawprac@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:gqih43$72m$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Do defragmentacji dysku używam, Disckipera Light i jak przy okazji
> oglądam

Jaki program...?

> obraz plików na dysku, to pliki systemowe, są bardzo rorzucone na
> dysku. Nie
> są jednak pofragmnetowane, tylko własnie rozmieszczone dosyć
> przypadkowo.
> Tak się zastanawiam, czy ma to znaczenie na szybkość pracy PC.

Prócz MFT, raczej nie. Pliki te są na tyle małe, że wielkiego znaczenia
to nie ma. Poza tym, często zmieniają położenie.

> Pamietam dosyć stary program, nazwy nie pamiętam, wchodził w skład
> pakietu
> Norton Utilities, który oprócz defragmnetacji plików, porządkował też
> pliki
> systemowe umieszczając je na ciągłym obszarze dysku. Czyli ma to
> znaczenie ?

Norton Speed Disk, aka Speedisk. Nawet swapa optymalizował on-line.

> Czy jest dostępny jakiś (najlepiej darmowy) program, który oprócz
> defragmentacji plików, porządkuje też ich rozmieszczenie na dysku ?

Darmowy, to raczej nie, o ile o tym samym myślimy, np. PageDefrag
"prostuje" pliki rejestru, swapa, chyba hiberfila, można mu zadać defrag
za każdym razem, jeden raz, lub ustawiony wcześniej cykl wyłączyć. Nie
wymaga instalacji, ale dobrze go wrzucić w jakieś konkretne miejsce, np.
u mnie jest to \Program Files, od razu w katalogu. Nie defragmentuje on
jednak metaplików - te robi Diskeeper, np. siódemka, ale wersja pełna.
Zadaje się w menu i przy starcie sprawa jest prostowana, można go też
wykorzystać do posortowania katalogów.

--
Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
Wśród serdecznych przyjaciół psy zająca zjadły.