Re: GParted LiveCD, czy BootIt, czy...

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 22 Mar 2009 - 21:14:23 MET

Dnia 22.3.2009, Michal Kawecki napisał(a):

> Nie rozumiesz.

Ależ ja dobrze rozumiem mechanizm, który forsujesz. IMO jesteś w wielkim
błędzie.

> Ściągasz wersję 1.61 i testujesz ją przez 30 dni. Pojawia
> się nowa wersja 1.62,

Po pierwsze ustalmy jedno. To nie nowa wersja a 'revision', taka wersja
wersji (jak ją nazywasz "wersja rozwojowa").

> ściągasz ją i testujesz kolejne 30 dni. Masz do
> tego pełne prawo, bo nowa wersja wnosi nowe funkcjonalności, które być
> może lepiej będą odpowiadały Twoim potrzebom.

Wersja owszem, mogłaby wnieść i dlatego też licencja na poprzednią
przeważnie (zależy od firmy) jej nie dotyczy i wymaga dopłaty do nowej - w
takim przypadku także licencja trial dotyczy obu wersji z osobna.
Revision przeważnie wnosi niewiele, w praktyce to kosmetyka i eliminowanie
błędów.

> Autor aplikacji nigdzie
> nie zaznaczył w treści licencji, co ile wersji można ponownie zapoznawać
> się z trialem.

Nie musiał. Napisał, że program jako taki można zainstalować tylko raz -
taki jego kaprys i na takich zasadach rozpowszechnia swój program i należy
to uszanować, albo się z tym zgadzasz i podporządkowujesz, albo łamiesz
warunki licencji.

> Gdyby "trial" oznaczał, że z aplikacją można się zapoznać jeden jedyny
> raz niezależnie od jej wersji rozwojowej, to rynek aplikacji uległby
> zamrożeniu. Na szczęście tak nie jest.

I tu IMO naginasz.
Skoro, jak sugerujesz, licencja trial dotyczy każdej 'revision' z osobna,
to dlaczego nie sprzedają pełnej licencji także na każdą z nich z osobna?
- skąd różne zasady dla licencji na ten sam produkt?
To, że akurat BootIt nie ma zabezpieczeń przed ponownym użyciem po
wygaśnięciu triala to dobra wola firmy/właściciela. Zobacz jak rozwiązane
jest to w przypadku innego softu - spróbuj zainstalować nowszą (często też
tę samą) "wersję rozwojową" po wygaśnięciu triala poprzedniej, w
większości przypadków nie da się.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/