Problem z dźwiękiem (błąd 88780078) - nic nie pomaga

Autor: alburnus <korlinski.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sat 21 Mar 2009 - 17:26:37 MET

Witam!
Windows XP SP3, wszystkie aktualizacje. Płyta główna ASUS P5V-X SE z kartą
dźwiękową VIA VT8237A/8251 High Definition Audio Contoller (wg Everestu).
Korzystając z programu DriverMax zachciało mi się zaktualizować sterowniki.
Jednak napotkałem błąd przy dźwięku. Miałem zainstalowane drivery Realteka i
wszystko działało. Przy ich aktualizacji pokazał się błąd i od tej pory nie
mam dźwięku.
Po kolei:
1. BIOS:
High Definition Audio ustawione na ENABLED
Front Panel Support Type ustawiane na AC97 lub HDAudio
2. Menedżer urządzeń: żółty wykrzyknik przy Urządzenie audio na High
Definition Audio (brak sterownika). Urządzenie nie daje się włączyć. Pozostałe
z sekcji kontrolery dźwięku, wideo i gier bez zarzutu.
3. Zainstalowane sterowniki z Realtek'a, ale brak np. apletu w Panelu Sterowania.
4. Włączenie mp3 w Winampie powoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie:
DirectSound output v2.2.6 error
Bad DirectSoud driver. Please install proper drivers or select another device
in configuration.
Error code: 887870078.
5. Brak urządzeń audio w aplecie dźwięki Panelu Sterowania.
6. Komunikat dxdiag: nie znaleziono karty dźwiękowej.
7. Regulacja głośności: nie ma aktywnych urządzeń miksujących.
8. Głośniczek systemowy działa.

Co robiłem:
1. Szukałem w Google.
2. Przeinstalowałem kopie sterowników za pomocą DriverMax'a.
3. Przeinstalowałem sterowniki Realteka (także na te z cd-roma od płyty
głównej) oraz drivery do chipsetu..

Proszę o pomoc.

alburnus