Re: Fixmbr a Fixboot

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 16 Mar 2009 - 23:54:55 MET

Dnia Mon, 16 Mar 2009 23:23:41 +0100, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> Dzięki za informację. Wydawało mi się, że nie jest w stanie nadpisać części
> sektora i wczytuje cały, modyfikuje część w pamięci a potem zapisuje całe
> 512 bajtów.

Zastanawiam się właśnie nad tym. W sumie, skoro hexedytorem da się
modyfikować pojedyncze bajty, to czemu nie miałby tego umieć fdisk... a
jak to się fizycznie odbywa na poziomie sprzętowym to już chyba mało
istotne.

Tak czy tak, efekt jest taki jak napisałem: tablica partycji nie jest
ani modyfikowana, ani naprawiana. Jest to ważne dlatego, gdyż określenie
"naprawa MBR" funkcjonuje jako skrót myślowy sugerujący naprawę całego
sektora, podczas gdy w rzeczywistości chodzi tylko o odświeżenie
głównego kodu startowego MBC (Master Boot Code) zapisanego w sektorze
MBR.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/