Re: Co zamiast Skype do komunikacji głosowej w ramach sieci LAN?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 11 Mar 2009 - 17:11:38 MET

Użytkownik "Czarek" <a@a.pl> napisał w wiadomości
news:gp8jpp$t94$1@news.onet.pl...
> prostym i tanim rozwiązaniu. Czy są dostępne serwery i programy
> (najlepiej bezpłatne) umożliwiającego tego rodzaju komunikację?

NetMeeting. Nie trzeba serwera ils, wywoluje się po IP maszyny
(oczywiście, tam też odpalony NM). Przesyła głos, pliki, oraz gadżet -
można sobie wspólnie porysować. Na kartach simpleksowych (dziś chyba
wielka rzadkość) automatycznie dba o przełączenie nadawanie/odbiór,
można w trakcie przesyłać pliki.
To jest program wbudowany w system, choć może się okazać konieczne
ręczne podlinkowanie jego uruchomienia. Problem pojawia się, gdy któraś
ze stron siedzi na NAT... To jest jego słabość. Programowe firewalle nie
są przeszkodą, trzeba je tylko odpowiednio zaregułkować, aby tylko IP
był publiczny. W sieci wydaje mi się powinien działać, jeśli nie ma
translacji adresów...

--
Na wiadomości z Quoted-Printable nie odpowiadam.