Re: [W2k3] System nie wstaje...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 10 Mar 2009 - 21:56:41 MET

Dnia Tue, 10 Mar 2009 21:34:38 +0100, Wild Root napisał(a):

> Witam,
>
> System Microsoft Windows 2003 nie może wstać. Jest cały czas ekran startowy
> z tymi 3 kwadracikami poruszającymi się od lewej do prawej i trwa to w
> nieskończoność. Dzieje się tak zarówno w trybie normalnym, awaryjnym,
> debugowania, VGA, jak i po wybraniu opcji ostatniej znanej dobrej
> konfiguracji. Ktoś ma pomysł jak to ugryźć? Problem prawdopodobnie nastąpił
> po "zaniku napięcia" (domniemam, że z jakiegoś powodu ups nie zamknął
> systemu na czas).
>
> ps. oczywiście wiem co konsola odzyskiwania systemu z CD, ale wątpię aby
> [...]

Fixboot może się przydać, owszem, ale przy problemach z loaderem
systemowym. Fixmbr hmmm właściwie do niczego się nie przydaje, i nie
jest to bynajmniej żadne narzędzie do "naprawy uszkodzonego sektora
MBR", jak to mylnie opisują na wielu stronach.

W Twoim przypadku powinien pomóc chkdsk, najlepiej z przełącznikiem /r,
a w dalszej kolejności automatyczna naprawa systemu z poziomu płytki
instalacyjnej zgodnie z:

315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341

Ewentualnie podmiana rejestru na poprzednią kopię zgodnie z:

Jak odzyskać system po uszkodzeniu Rejestru, które uniemożliwia
uruchomienie systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;307545

* zastrzegam, że w/w procedury niekoniecznie muszą się sprawdzić, jeśli
na serwerze postawiono domenę.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/