Re: [lameriada] Zdalny Pulpit

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sun 01 Mar 2009 - 12:58:38 MET

On Sat, 28 Feb 2009 23:33:10 +0100, Konrad Kosmowski wrote:

> Uzasadnienie aby nie puszczać Skype (czy ogólnie tunelowania via HTTPS).
> Przecież sam się o pytasz.

> Jak sam napisałeś to tylko utrudnienie. Wobec tego dla tych podmiotów na
> podstawie wniosków pracowników należy odblokować HTTPS CONNECT na proxy dla
> wybranych docelowych adresów IP. A no i taki wniosek musi akceptować przełożony
> pracownika i wszyscy święci. :)

Oczywiście do każdej wykorzystywanej strony HTTPS mam produkować tony
papierów/zbierać podpisy/tworzyć systemy do zatwierdzania itp? Chyba nie
pracowałeś w międzynarodowej firmie.

> Naprawdę blokowanie dostępu do stron to dla Ciebie jakaś abstrakcja?

Skądże - technicznie da się to zrobić bez problemu. Pytanie jest inne - jak
to zrobić tak by to było
a) nieuciążliwe dla użytkowników i administratorów
b) efektywne i szybkie
c) bezpieczne
d) skalowalne

> System IPS jest jak najbardziej firewallem tylko reguły ma trochę inne. IDS
> firewallem nie jest.

> Ja nie wiem czy w ogóle rozumiesz różnicę IDS, a IPS? Jeżeli rozumiesz to po co
> wspominasz o tym, że masz IDS skoro przecież on niczego nie zablokuje? Jeżeli
> natomiast masz IPS i nie pozwala on na odhaczenie ptaszkiem "blokujemy Skype"
> to to jest dupa nie IPS.

Skrót myślowy - myślałem o AIP-SSM 10/20 który jest jednocześnie IDS/IPS. A
tam w opcjach chyba raczej nie widziałem możliwości "odhaczenia ptaszkiem"
"Blokuj Skype".
Czyli AIP-SSM 10/20 jest do dupy? Jeśli tak to poproszę o jakiś przykład
IDS/IPS "nie do dupy" który mi będzie bez problemu ze sprzętem Cisco, Dell
i Juniper pracował. Najlepiej "pudełko" 1U a nie jakiś open-source system
na serwer.

--
Pozdrawiam
Piotrek