Dodatkowy dysk na USB i opóźniony start Windows XP

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 28 Feb 2009 - 20:23:03 MET

Witam.
Sytuacja następująca:
- OS: Windows XP SP3 Prof
- dysk twardy podłączony przez USB / 500GB / NTFS

W czasie, gdy dysk jest podłączony do USB system wstaje o około minutę
dłużej - "zawieszenie" botowania następuje już po odczytaniu MBR,
przejściu przez boot menu, przed rozpoczęciem wczytywania Windows XP (w
przypadku włączania systemu z hibernacji jest to przed samym
rozpoczęciem pojawiania się paska postępu wczytywania obrazu pamięci z
HDD). W czasie, jak jest to "zamrożenie" można odpiąć dysk USB, wtedy
rozpoczyna siÄ™ poprawny start.
- dysk na USB nie ma systemu operacyjnego, nigdy nie miał, nie miał
- system plików NTFS
- w boot menu nie ma nic związanego z innymi napędami, tylko związane z
dyskiem twardym w laptopie

Nie wiem, jak usunąć problem, nie chcę za każdym razem odpinać dysku USB
(laptop służy jako stacjonarny). Czy to jest jakiś problem związany z
szukaniem systemu na dysku USB, czy z jakimiÅ› sterownikami?

p.s. podłączenie np. pendrive nie skutkuje podobnym problemem.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,