Re: Win XP prof - jako serwer

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 27 Feb 2009 - 09:59:49 MET

W artykule <gnvda3$hfi$1@news.dialog.net.pl>, Marek napisał(a):

> Szybki komp z Win XP Prof. pracuje jako "serwer" dla programu DOS
> (fakturowanie, magazyn, kasa) z tym, że pracuje na nim również
> jeden z pracowników działu sprzedaży. Problemem staje się wolna
> praca aplikacji DOS w chwili gdy równocześnie kilka osób działa
> na tym programie.

Czy aplikacja była napisana do działania w sieci?
Jeśli nie, to nie obejdziesz tego w żaden sposób. 1 stacja blokuje plik
do odczytu/zapisu, a druga już nie może się do niego dostać, bo plik
jest zablokowany. Dopiero uzyska dostęp jak blokada zostanie zdjęta.

> Klienci "serwera" to komputery z WIN98 WIN XP i VISTY.

Sprawdź jak to będzie działało jeśli win98 nie będzie korzystać
z tej aplikacji. Zanim zaczniesz testować, zrestartuj wszystkie stacje
z win98 a następnie restart stacji, co udostępnia pliki DBF.

Niestety (zaraz pewnie odezwą się głosy sprzeciwu),
ale ten system nie potrafi _dobrze_ pracować w sieci. Pliki są
otwierane i nie są zamykane, pomimo zamknięcia programu. Blokady są
zdejmowane dopiero po kilkunastu sekundach.
Nie wiem od czego taki "feature" zależy, ale podobne sytuacje obserwuję
na różnych instalacjach win98se oraz na różnych aplikacjach. Stąd mogę
powiedzieć, że nie jest to zależne odinstalacji systemu czy samej aplikacji.

> Czy jest możliwe wprowadzenie jakiś zmian w konfiguracji "serwera"
> aby przyśpieszyć jego pracę?

Sprawdzić i odpowiedzieć sobie na powyższe pytania.