Re: Uruchamianie Win7 z boot.ini od XP

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Wed 25 Feb 2009 - 11:22:29 MET

Dnia Tue, 24 Feb 2009 21:56:33 +0100, Wiktor S. napisał(a):

> Niestety, nie mam już tego Linuksa. Ale ładowanie było przez plik z
> zawartością boot sectora.. może działało dlatego, że nie wiedziałem, że
> działać nie powinno ;-)

No, ja też mam tak ładowane linuksy. Zrobione zostały zapisy do pliku
stosownych boot sectorów partycji linuksowych i umieszczone w windzianym
boot.ini. Przy okazji, linuksowe loadery (lilo) instalowałem na
bootsektorze partycji danego linuksa. Tak wpis wygląda tak:
c:\deb="Debian 4" gdzie deb to nazwa pliku z zapisem bootsektora
linuksowego. No, ale wszystko się dzieje na jednym dysku.
Pozostaje to pytanie czy ta metoda - skopiowanie do pliku bootsektora
partycji w7 i podanie go w boot.ini wXP zadzałała by sięgając na drugi dysk
fizyczny.
Ale przychodzi mi do głowy jeszcze jedna metoda. Trzeba by na początku
rozruchu kompa uruchamiać domyślnie jednego z linuksów (nie wXP jak to jest
teraz) i kiedy się zgłosi lilo, wybierać dopiero właściwy system: XP, w7
czy któregoś z linuksów. Oczywiście, trzeba by dokonać w tym lilo
odpowiednich wpisów.

--
Jacek