Re: Windows 7 jako drugi system z XP

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 24 Feb 2009 - 19:07:41 MET

Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> wrote:

> Jest tu ktoś kto instalował win7 jako drugi system na innej partycji tego
> samego dysku? To niech się podzieli JTZ żeby win7 nie wtrynił się przed
> bootloadera XP, tzn. żeby najpierw zgłaszał się boot.ini z XP, skąd
> ewentualnie by można wybrać win7.

            Bez zewnetrznego bootloadera i wspomnianej zamiany partycji aktywnej
chyba sie nie da - ten bootloader bety Windows7 jest wyjatkowo uparty.
Uparty do tego stopnia, nie bedac tak odwazny by instalowac bete na dysku
z danymi instalowalem ja na drugim, pustym dysku wybierajac jego aktywnosc
przez F11 na starcie. I tak Win7 wladowal mi ten wielojezykowy katalog
boot* na dysk z WinXP. Najsmieszniejsze ze za cholere nie dalo sie go
usunac ani spod XP ani Win7 nawet majac prawa administratora. WTF?

Koniec koncow usunalem niepotrzebny katalog bootloadera win7 z dysku
z winXP dopiero pod linuksem w trybie dostepu do partycji z NTFS. Pod
zadnym win32 katalog byl nie do ruszenia - po prostu niesmiertelny ;)
Nie wiem co tam MS pokombinowal z atrbutami w NTFSie bo pod WinXP po
wywaleniu z drugiego dysku bety Win7 teoretycznie nie powinno byc zadnych
problemow z usunieciem tego katalogu po frobieniu fixboot/fixmbr z SRC.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938