Re: STOP 0xD1 lub 0xA na sterownikach nForce (i DNS w przeglądarce WWW:)

Autor: Marcin Gala <m.gala.maupa_at_.interia.pyly>
Data: Fri 20 Feb 2009 - 12:10:06 MET

jerzy szczudlowski wrote:
> Od niedawna na komputerze z XP HE (płyta Gigabyte M61PM-S2 z nForce 430)
> zaczęły pojawiać się błędy STOP 0xD1 "driver irql not less or equal".
> Memtest nie pokazuje błędów, chkdsk znalazł błędy i je usunął (ale poprawy
> brak), i avira też się napracowała. Dump wskazuje cały czas na
> "ntoskrnl.exe". Próbowałem użyć verifiera i efekt jest taki, że po
> zaznaczeniu któregoś sterownika NVidii lub hdaudbus.sys, STOP (0xD1 lub 0xA,
> w zależności od pliku) mam jeszcze przed ekranem logowania. Po zaznaczeniu
> pozostałych sterowników (poza NVidii i MS, których nie sprawdzałem). Mogę
> [...]
Chyba siedzi. Mialem podobne jaja, plyta tez Gigabyte zle GA-M68 na
nforce603 geforce bodaj 7050. System to win2kSP4 . I jaja dzialy sie
podobne na swiezo zainstalowanym systemie, czyli STOP, komunikat
"driver..." i praktyczny brak dostepu do netu (pierwsze otwarcie
przegladarki po reinstallu! dzialalo, potem blokada, i restart nie
pomagal nawet). Pomoglo dopiero zainstalowanie windy na czysto z
odpietym fizycznie netem, nastepnie rollup pack (czyli praktycznie sp5,
do tego antyvir (AVG) i firewall z blokada na full. Dopiero po takiej
procedurze podlaczylem kompa do netu i zaktualizowalem dalej, zezwalajac
firewallowi przepuszczac tylko pewniaki. I do dzis, czyli jakis miesiac
mam swiety spokoj.

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl