Re: Problem z naprawą systemu.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 14:22:19 MET

Dnia Wed, 18 Feb 2009 12:16:14 +0100, Sempiterna napisał(a):

> W każdym razie, w wolnych chwilach niech partycja będze defragmentowana,
> gdyż jak się pofragmenci, to ciężko będzie odzyskać dane w razie awarii.
> FAT ma zaletę, że nie są badane prawa dostępu (dało by sie zrobić, ale
> to trochę by kosztowało) i dla małych plików chodzi szybciej. Ale przy
> mocnych maszynach różnica jest chyba pomijalna.

FAT32 nie nadaje się do dużych partycji i małych plików z uwagi na
znaczne straty wolnego miejsca spowodowane zbyt dużymi klastrami danych.

> [...]
> Defrag potrafi robić nawet, jak ma wolnego poniżej 1 MB, robiłem próby
> przy wolnych 6 blokach - i dochodziło do końca. Fakt, że nie zawsze to
> chodziło tak, jak się chciało... Ale czasem dokładnie według myśli.
> Pomijam już fakt, choć nie sprawdzony jeszcze na innych maszynach niż
> moja, przeraźliwie wolnej defragmentacji FAT32, nie wiem czemu... nawet
> udalo mi się z Hiren's Boot CD odpalić mini-Win98 - jest dokładnie tak
> samo, prędkość defragmentacji wynosiła 0.3-0.6 MB/s! 30-gigową partycję
> robiło mi 25 godzin... Taką samą NTFS kilka(naście) minut.

NTFS deklasuje FAT32, jeśli chodzi o szybkość pracy z małymi plikami, z
uwagi na inny algorytm wyszukiwania.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/