Re: Vista - ilość miejsca na dysku - złe wskazania

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 17 Feb 2009 - 02:24:38 MET

Użytkownik "jack" <shineme_bez_tego@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:wmahyojnrj0e.6geoydyzb4vw.dlg@40tude.net...

> Przywracanie wyłączone (włączyłem i wyłączyłem ponownie) - folder
> kopii w
> tle wyczyszczony a nadal bez zmian - czy coś przeoczyłem ?

Ja w takich przypadkach działam tak:
Total Commander, z katalogu głównego zahaczam każdy podkatalog spacją (w
dół ręcznie kursor) i lukam, ile każdy zajmuje.
Uważaj jednak na linki - opcja możliwa w NTFS od dawna, choć na dobre
używana dopiero w Wiście...
Ogólnie... na oko sobie podsumuj ile czego jest, następnie wyszukaj
różnicę...
Acha, jak możesz, katalog System Volume Information ... wyłącz
przywracanie, przejmij katalog na własność z dziedziczeniem w głąb
cacls "System Volume Information" /g wszyscy:f
dokładnie w takiej postaci, oczywiście, z katalogu glównego to zrób.
Wejdź i wywal wszystko. Z TC po prostu shitf-F8 lub SHIFT-DEL na
katalogu... nie martw się o system, nic mu nie będzie. Jak będzie
trzeba, to sobie odtworzy ten katalog.
Możesz już włączyć przywracanie.
Sprawdź katalog Recycler, Recycled, $Recycle.bin (każdy, jeśli
istnieje), usuń zawartość Shift-F8. Tam bywa, że nawali, jak krowa na
polu i trzeba to "ręcznie" wyrzucić.
Ostatecznie - wykonaj chkdsk /f dla tej partycji, niech sobie sprawdzi
przy starcie, może masz po prostu serię lost clusters?, znaczy sie,
zagubionych bloków? Albo bitmapa woluminu nie zgadza się z prawdą...
chkdsk c: /f
to naprawi. W miejsce C: wstawiasz literkę woluminu.

--
D4