Dwa desktopy, dwie sieci - HELP!!!

Autor: Rafal Jankowski <rafal.jankowski_at_wsisiz.edu.pl>
Data: Sun 15 Feb 2009 - 02:27:49 MET

Siemano Ziomale!!!

Nie mogę sobie poradzić z konfiguracją sieci, przy czym głównym problemem
jest chyba Vista Home Premium. Do skonfigurowania są następujące elementy:

-modem/router kablowy, który dostałem od swojego ISP. Posiada on jeden
interfejs WAN, oferuje DHCP i potrafi przydzielić wiele publicznych
adresów IP (pewnie 4, ale mnie i tak interesują 2)
-Linksys WRT54GL (4porty LAN, 1 WAN, AP)
-desktop z MacOS
-laptop z Win Vista HP łączący się po WiFi z AP

Wymóg:
-desktop i laptop muszą mieć różne publiczne IP i nie komunikować się
między sobą za pośrednictwem routera kablowego

Obecnie mam to skonfigurowane w następujący sposób:

+-----------+ +------------+
| | | |
|MacOS RJ45>--pub IP--<RJ45 LAN |
| | | |
+-----------+ | Linksys |
                        |(switch,AP) >--LAN,RHj45-<DSL router|>--internet
+-----------+ | | | DHCP |
|Vista WiFi>--pub IP--<AP LAN |
| HP | | >-WAN(niepodłączony)
+-----------+ +------------+

Niestety w tej konfiguracji na transfer między desktopami mam nałożone
ograniczenie takie jak na upload u swojego ISP, lokalna komunikacja
zapycha łącze do Internetu etc. - dramat :(.

Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji wydawałoby mi się stworzenie
dodatkowych interfejsów sieciowych (z odrębnymi Macami) na tych samych
fizycznych kartach sieciowych.

+-----------+ +-----------+
| | /---pub IP--\ | |
|MacOS RJ45>= >=<RJ45 LAN |
| | \--priv IP--/ | |
+-----------+ | DHCP) | | DHCP |
|Vista | /---pub IP--\ | |
|HP WiFi>= >=>AP |
+-----------+ +-----------+

No i moje pytanie brzmi jak w Win Vista HP na jednej fizycznej karcie
sieciowej stworzyć dwa różne interfejsy sieciowe z różnymi Mac adresami
(żebym mógł jeden przydzielać z Linksysa - lokalny, a drugi z routera DSL
- publiczny)? Domyślam się, że to może wymagać wsparcia sterowników karty
(Intel 5100) i nie być supportowane, ale może jest nadzieja???

Innym rozwiązaniem wydaje się być wpięcie routera DSL do interfejsu WAN
linksysa, ustawienie DHCP RELAY i routowanie na linksysie ruchu pomiedzy
desktopami, a przekazywanie dalej pozostałego ruchu. Taka konfiguracja
trochę mnie przeraża i szczerze mówiąc na razie niezbyt wiem jak się do
tego zabrać, ale na którymś z alternatywnych firmware'ów WRT54GL powinno
to być chyba wykonalne.

Jeszcze innym rozwiązaniem, już dość rozpaczliwym, ale i tak lepszym od
tego które mam teraz, byłoby stworzenie na jednej karcie tradycyjnego
aliasu ze statycznym IP (lokalnym), a drugi (publiczny) interfejs
pobierałby konfigurację z DHCP. Tym niemniej tego też nie umiem i stąd
moje pytanie jak to się robi na windowsie?

Jakieś inne pomysły?