Re: Straszne spowolnienie systemu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 13 Feb 2009 - 14:18:11 MET

Dnia Fri, 13 Feb 2009 13:02:32 +0000, DooMiniK napisał(a):

> Jest narzędzie; ma ono spore wady:
> - jest raczej powolne,

Szybka praca jest tu zbędna, dysk się defragmentuje zazwyczaj poza
godzinami pracy.

> mało opcji konfiguracji

Zbędne. Defragmentacja plików nie wymaga żadnych specjalnych ustawień.

> - wymaga dość sporej ilości wolnego miejsca na partycji (z tego, co
> pamiętam - 15%, przynajmniej tak jest w Windows 2003),

I właśnie co najmniej tyle wolnego miejsca wymaga każda partycja NTFS,
żeby się zbyt szybko nie zaczęła fragmentować.

> - zastanów się nad jakimś dodatkowym narzędziem, np. Diskeeper.

Płatnym, ale jako demo do jednorazowej defragmentacji MFT (czego
systemowe narzędzie nie potrafi), może być.

Ja proponuję jako alternatywę darmowy programik contig.exe z
Sysinternals, działa z wiersza poleceń więc można go zapiąć do
Harmonogramu zadań. Choć systemowy defrag.exe także można tak
uruchamiać.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/