Re: Połączenie komp-laptop?

Autor: <jw1066_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Feb 2009 - 22:49:57 MET

> Dobrze :-)

> Tak powinno być dobrze. Ewentualnie, ponieważ Livebox ma wbudowany
> serwer DHCP, można zamiast wpisywania "stałych" adresów wybrać
> "Uzyskaj adres IP automatycznie" i "Uzyskaj adres serwera DNS
> automatycznie".

> Jak wyżej.

> ZTCW nie trzeba nic zmieniać
>
> Jeszcze jedno. Podstawowa konfiguracja jw. to za mało. Komputery będą
> się "widzieć" w sieci ale Żeby mogły wymieniać się przez sieć danymi
> trzeba to i owo na nich "udostępnić". Na ww stronie konfiguracji
> [...]

No i lipa - nie widzą się komputery &#61516;

Opiszę po kolei, co robiłem:

I KOMPUTER STACJONARNY z XP (połączony z routerem kablem)
1. zgodnie z: http://www.banita.pl/konf/smbprzegwinxp.html
  zmieniłem grupę roboczą z MSHOME na DOM i nadałem nazwę komputera
  na &#8222;stacjonarny&#8221;.
2. zgodnie z: http://www.banita.pl/konf/siecwinxp.html
  ustawiłem:
  Adres IP 192.168.1.11 czyli mój adres IP
  Maska podsieci 255.255.255.0
  Brama domyślna 192.168.1.1
&#8221;Użyj następujących adresów DNS&#8221;: 192.168.1.1

To była pierwsza próba (jeden sposób) konfiguracji protokołu TCP/IP a drugi
(druga próba) to idąc za Twoją sugestią (Livebox z wbudowanym serwerem DHCP)
ustawiłem &#8222;Uzyskaj adres IP automatycznie&#8221;

Po ustawieniach resetowałem komputer.
Obie próby połączenia z lapkiem (po konfiguracji lapka i stacjonarnego do
końca)były nieudane.
3. zgodnie z: http://www.banita.pl/konf/smbudostwinxp.html
udostępniłem jeden folder na komputerze stacjonarnym

II LAPTOP z VISTĄ (połączony z routerem bezprzewodowo WiFi)
1. zgodnie z: http://www.banita.pl/konf/smbprzegwinvista.html
  zmieniłem grupę roboczą z WORKGROUP na DOM (czyli taką samą jak
 w komputerze stacjonarnym) i nadałem nazwę komputera
  na &#8222;laptop&#8221;.
2. konfiguracja połączenia bezprzewodowego i tu mam chyba największy problem,
dylemat. Otóż w laptopie jest aktywne tylko 1 połączenie bezprzewodowe
(neostrada). Czy mam je modyfikować ? Jeżeli tak to w jaki sposób ? Ale wtedy
chyba stracę połączenie z Internetem ? Na stronie na której się wzoruje nie
widzę konfiguracji takiego połączenia. Tworzyć jakieś nowe połączenie ?
   Czy mogą być w ogóle 2 połączenia bezprzewodowe ? W komputerze stacjonarnym
   nie mam karty bezprzewodowej więc chyba nie będzie to drugie połączenie
   bezprzewodowe ?
   Ponieważ nie wiedziałem jak to konfigurować, więc tu nie robiłem nic
   zakładając, że tu nic nie muszę zmieniać. Czy dobrze ?
3. zgodnie z: http://www.banita.pl/konf/smbzarzadwinvista.html
   udostępniłem jeden folder na laptopie

I na tym konfigurację zakończyłem.

Teraz rozpocząłem próby połączenia komputerów.
Z komputera stacjonarnego (XP) z Pulpitu klikami w &#8222;Moje miejsce sieciowe" .
Znajduje mi komputer stacjonarny i udostępniony folder i jeszcze jakieś inne
mało znaczące pierdoły, ale nie lapka. Zatem wpisuje w Explorerze IP lapka
czyli 192.168.1.12 i też nic nie znajduje.
Tu przeprowadziłem jeszcze jedna próbę (jak pisałem wcześniej) ze zmienioną
konfiguracją protokołu TCP/IP na &#8222;Uzyskaj adres IP automatycznie&#8221; (I, pkt.2).
i było to samo.

Teraz próby z lapka: Pulpit i &#8222;Sieć&#8221; &#8211; znajduje lapka i udostępniony na nim
folder ale nie znajduje stacjonarnego. Zatem wpisuje w Explorerze IP
stacjonarnego: 192.168.1.11 i też nic nie znajduje.

I tu opadam z sił. Coś źle robię? A może to jednak musi być jakieś połączenie
fizyczne (kablem) między lapkiem a stacjonarnym i nie przeskoczę tego takim
sposobem j/w ? Wolałbym uniknąć tego połączenia, bo to skomplikuje mi życie w
domu.

Ogólnie jest problem taki, że komputery się nie widzą mimo chyba poprawnej
konfiguracji.

Dzięki za dotrwanie do tego momentu i wyrozumiałość, ale dalej liczę na Waszą
pomoc.

Irk