Re: Naklejki, zmiana obudowy a kwestia legalności.

Autor: raqs <r.brozyna_at_interia.pl>
Data: Sat 31 Jan 2009 - 14:04:45 MET

Tomek pisze:

> To ja jeszcze zapytam o kwestie licencji na pakiety office.
> Mamy w firmie kilka officow basic 2002, jakis professional 2007 oraz SBS
> z kroregos tam roku, wszystko OEM.
> Byly kiedys zainstalowane i zaaktywowane na wybranych komputerach, ale
> obecnie nie mozna dosc gdzie.
> Czy mozna to uporzadkowac kasujac wszedzie te programy i instalujac
> wedlug swojego planu?
> Czy moze gdzies sie nie zaaktywuja?
>
>=2002 (office XP) przypisują się do sprzętu, tak więc normalnie nie
dadzą się aktywować. Chyba, że te pomieszane komputery są identyczne pod
względem mobo i procka.
Zdaje się, że system operacyjny nie ma już takiego znaczenia. Mnie np
udało się aktywować Word 2007 OEM na jednym numerze na 2 kompach: XP i
ViSTA ale kompy identyczne.

W innych przypadkach pozostają "sztuczki".
Co zaś w kwestii dociekania legalności przez ewentualnych kontrolerów -
miałem kiedyś z takimi do czynienia - policzyli officy, policzyli
licencje - nie wnikając co u kogo i dlaczego.

pozdr
Raq