pamięc

Autor: Kacper Lis <kacperlis_at_wp.pl>
Data: Thu 29 Jan 2009 - 14:15:09 MET

Mam problem. Posiadam w komputerze tylko 256MB RAMU. Nie mogę zwiększyć tej
pojemności (nie pytrać dlaczego) tym bradziej że na wakacje dostaje
prawdopodobnie nowy komputer. Problem jest taki, że codziennie po kilka
godzin gram w San Andreas na serwerze w którym odzwirciedla się realne
życie.Problem taki, że często trzeba wchodzić na forum serwera, żeby
odczytać zmiany w organizacji, ogłoszenia itd... Wywaliłem avasta. Z avastem
po uruchomieniu system zajmował około 190MB, po usunięciu... 80MB. Z AVG
było chyba 150MB a z PC Tools tyle samo co z avastem. Po uruchomienu San
Andreas (przez internet oczywiście) zwiększa się to do około 450MB. Efekty
wizualne wyłączone.

Pytanie 1. Jak jeszcze bardziej zmniejszyć ilość zajmowanej pamięci. Od razu
zaznacz, że plik wymiany jest umieszczony na innym dysku fizycznym niż
system (Windows XP Home SP2PL) oraz ma odpowiednią wielkość. Oczywiście
usługi zoptymalizowane. Z zbędnych rzeczy została mi już tylko zapora
windowsa, którą bez antywirusa powinno się mieć. I tak ją zaraz wyłączące
razem z usługą i Centrum Zabezpieczeń. Rzecz jasna RAM BOOSTERY to mit. Cos
czytałem o czuystym rozruchu ale podobno wtedy nie startuje żadna usługa
więc nie będzie ani dźwięku ani internetu.

Pytanie 2. Jaka przeglądarka internetowa zajmuje najmniej ramu i poprawnie
obługuje polskie zanki. Jeśli to zajmie poniżej 10MB to może nawet nie
musieć opbsługiwać flasha. Może Opera 6?

Korzystałbym z niej na czas korzystania z forum gdy odpalona jest gra, a jej
nie można wyłączać na czas forum, gdyż potem musze od nowa wzywać taxi żeby
nie do pracy zawiozła, a odsetki w banku liczą się tylko kiedy jest się na
serwerze pełną godzinę.