Re: Wirtualizacja

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 26 Jan 2009 - 17:35:23 MET

> Czyli, w zasadzie, odpowiedź brzmi - każdy i ani jeden :) Przy pewnych
> spełnionych warunkach istnieje możliwość zainstalowania wirtualnego
> 64-bitowego systemu.

Aby uruchomić aplikacje 64-bitową, sprzęt musi być 64-bitowy
a aby skorzystac ze sprzętowej wirtualizacji należy spełnić jeszcze
dodatkowe warunki.

> Chyba, że jest jakiś program do wirtualizacji, który pozwoli na np. P200
> MMX postawić 64-bitową Vistę.

A to to juz zupełnie inna historia.
Nie mówimy w takim wypadku o wirtualizacja ale o Cross-Platform Emulation.
Jesli potrzebujesz emulatora zainteresuj się projektem bochs
powstawał on jako przenośny na inne platformy emulator procesora IA-32 (oraz
otaczajacej platformy PC)
obecnie wybierajac odpowiednie opcja kompilatora
można symulować także komputer z procesorem x86-64
nie jest to jeszcze 100% symulacja, ale coraz bardziej zbliza się do
oryginału.

Pozdrawiam
Robert Winkler