Re: Nietypowy problem (a nawet po prostu kaprys) z NTFS...

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 01 Jan 2009 - 23:04:15 MET

news:2009010120344300@grush.one.pl...

> A po co defragmentować?

W razie, gdyby coś strzeliło w jakiś metaplik, to będzie jak wydostać
dane.

> Ale po co? :)

jw :)

> No właśnie. Kaprys bez sensu.

Ale tymczasowy. Jednakże po stwierdzeniu, że jest błąd w obsłudze FAT32,
prawdopodobnie przez samego XP, ale aż tak dokładnie nie badałem, chyba
częściowo wycofam się z tego i podzial zrobię na partycje NTFS. Jedynie
do tymczasowych danych nadal będzie używany FAT32, po spełnieniu pewnych
warunków. Ów błąd - to przy plikach sięgających granicy możliwości, gdy
nastąpi skasowanie takiego pliku, nie jest uwalniany ostatni wpis w FAT,
przez co tworzą się zagubione bloki. Jeśli się konwertuje partycję na
FAT32, to też nie należy mieć na niej plikow o maksymalnej możliwej
wielkości, trzeba dać trochę zapasu... No - i bujam sie po tym, co mi
zrobił GParted... Czyli to może błąd sam w sobie, a nie z winy XP?

--
D4
Oddaj krew (nie tylko) dla Filipa... (każda grupa)