rozszerzenia dx i ogl

Autor: js <profesor_kinbote_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 31 Dec 2008 - 13:14:00 MET
Message-ID: <6af0.0000049d.495b6208@newsgate.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Mam dosyc starego kompa (po biosie sadzac z końca 2003 roku) ze zintegrowaną
kartą graficzną. Gdy oglądam Everestem jego różne parametry i własności jednymi
z najciekawszych dla mnie zestawień są poniższe opcje DirectX'a i openGl
Znam tylko troche openGl i DirectX (bardzo slabo z tutoriali przeczytanych do
polowy)
ponizsze wlasnosci sa dla mnie dosyc niejasne, czy ktoś wie gdzie
mógłbym znaleźć moze jakieś dobre wytłumaczenie co robi każde z wymienionych
rozszerzeń do DirectX OpenGl? W skrócie mówiac chcialbym dowiedziec się skoro
mam pare
wolnych chwil co oferują te rozszerzenia bez studiowania pięciu tomów każdy
po dwa tysiace stron

  Własności urządzenia Direct3D:
      Additive Texture Blending Obsługiwane
      AGP Texturing Obsługiwane
      Anisotropic Filtering Obsługiwane
      Bilinear Filtering Obsługiwane
      Cubic Environment Mapping Obsługiwane
      Cubic Filtering Nieobsługiwane
      Decal-Alpha Texture Blending Obsługiwane
      Decal Texture Blending Obsługiwane
      DirectX Texture Compression Nieobsługiwane
      DirectX Volumetric Texture Compression Nieobsługiwane
      Dithering Obsługiwane
      Dot3 Texture Blending Obsługiwane
      Dynamic Textures Nieobsługiwane
      Edge Antialiasing Nieobsługiwane
      Environmental Bump Mapping Nieobsługiwane
      Environmental Bump Mapping + Luminance Nieobsługiwane
      Factor Alpha Blending Obsługiwane
      Geometric Hidden-Surface Removal Nieobsługiwane
      Guard Band Obsługiwane
      Hardware Scene Rasterization Nieobsługiwane
      Hardware Transform & Lighting Nieobsługiwane
      Legacy Depth Bias Nieobsługiwane
      Mipmap LOD Bias Adjustments Obsługiwane
      Mipmapped Cube Textures Obsługiwane
      Mipmapped Volume Textures Nieobsługiwane
      Modulate-Alpha Texture Blending Obsługiwane
      Modulate Texture Blending Obsługiwane
      Non-Square Textures Obsługiwane
      N-Patches Nieobsługiwane
      Perspective Texture Correction Obsługiwane
      Point Sampling Obsługiwane
      Projective Textures Nieobsługiwane
      Quintic Bezier Curves & B-Splines Nieobsługiwane
      Range-Based Fog Nieobsługiwane
      Rectangular & Triangular Patches Nieobsługiwane
      Rendering In Windowed Mode Obsługiwane
      Scissor Test Nieobsługiwane
      Slope-Scale Based Depth Bias Nieobsługiwane
      Specular Flat Shading Obsługiwane
      Specular Gouraud Shading Obsługiwane
      Specular Phong Shading Nieobsługiwane
      Spherical Mapping Nieobsługiwane
      Stencil Buffers Obsługiwane
      Sub-Pixel Accuracy Obsługiwane
      Table Fog Obsługiwane
      Texture Alpha Blending Obsługiwane
      Texture Clamping Obsługiwane
      Texture Mirroring Obsługiwane
      Texture Transparency Obsługiwane
      Texture Wrapping Obsługiwane
      Triangle Culling Nieobsługiwane
      Trilinear Filtering Obsługiwane
      Two-Sided Stencil Test Nieobsługiwane
      Vertex Alpha Blending Obsługiwane
      Vertex Fog Obsługiwane
      Vertex Tweening Nieobsługiwane
      Volume Textures Nieobsługiwane
      W-Based Fog Obsługiwane
      W-Buffering Obsługiwane
      Z-Based Fog Obsługiwane
      Z-Bias Obsługiwane
      Z-Test Nieobsługiwane

    Obsługiwane kody FourCC:
      I420 Obsługiwane
      IMC1 Obsługiwane
      IMC2 Obsługiwane
      IMC3 Obsługiwane
      IMC4 Obsługiwane
      IYUV Obsługiwane
      UYVY Obsługiwane
      VYUY Obsługiwane
      YUY2 Obsługiwane
      YV12 Obsługiwane
      YVU9 Obsługiwane
      YVYU Obsługiwane

    OpenGL Extensions:
      GL_3DFX_multisample Nieobsługiwane
      GL_3DFX_texture_compression_FXT1 Obsługiwane
      GL_3DL_direct_texture_access2 Nieobsługiwane
      GL_3Dlabs_multisample_transparency_id Nieobsługiwane
      GL_3Dlabs_multisample_transparency_range Nieobsługiwane
      GL_APPLE_aux_depth_stencil Nieobsługiwane
      GL_APPLE_client_storage Nieobsługiwane
      GL_APPLE_element_array Nieobsługiwane
      GL_APPLE_fence Nieobsługiwane
      GL_APPLE_float_pixels Nieobsługiwane
      GL_APPLE_flush_buffer_range Nieobsługiwane
      GL_APPLE_flush_render Nieobsługiwane
      GL_APPLE_packed_pixel Nieobsługiwane
      GL_APPLE_packed_pixels Nieobsługiwane
      GL_APPLE_pixel_buffer Nieobsługiwane
      GL_APPLE_specular_vector Nieobsługiwane
      GL_APPLE_texture_range Nieobsługiwane
      GL_APPLE_transform_hint Nieobsługiwane
      GL_APPLE_vertex_array_object Nieobsługiwane
      GL_APPLE_vertex_array_range Nieobsługiwane
      GL_APPLE_vertex_program_evaluators Nieobsługiwane
      GL_APPLE_ycbcr_422 Nieobsługiwane
      GL_ARB_color_buffer_float Nieobsługiwane
      GL_ARB_depth_texture Nieobsługiwane
      GL_ARB_draw_buffers Nieobsługiwane
      GL_ARB_fragment_program Nieobsługiwane
      GL_ARB_fragment_program_shadow Nieobsługiwane
      GL_ARB_fragment_shader Nieobsługiwane
      GL_ARB_half_float_pixel Nieobsługiwane
      GL_ARB_imaging Nieobsługiwane
      GL_ARB_multisample Nieobsługiwane
      GL_ARB_multitexture Obsługiwane
      GL_ARB_occlusion_query Nieobsługiwane
      GL_ARB_pixel_buffer_object Nieobsługiwane
      GL_ARB_point_parameters Nieobsługiwane
      GL_ARB_point_sprite Nieobsługiwane
      GL_ARB_shader_objects Nieobsługiwane
      GL_ARB_shader_texture_lod Nieobsługiwane
      GL_ARB_shading_language_100 Nieobsługiwane
      GL_ARB_shadow Nieobsługiwane
      GL_ARB_shadow_ambient Nieobsługiwane
      GL_ARB_texture_border_clamp Obsługiwane
      GL_ARB_texture_compression Obsługiwane
      GL_ARB_texture_cube_map Obsługiwane
      GL_ARB_texture_env_add Obsługiwane
      GL_ARB_texture_env_combine Obsługiwane
      GL_ARB_texture_env_crossbar Obsługiwane
      GL_ARB_texture_env_dot3 Obsługiwane
      GL_ARB_texture_float Nieobsługiwane
      GL_ARB_texture_mirrored_repeat Nieobsługiwane
      GL_ARB_texture_non_power_of_two Nieobsługiwane
      GL_ARB_texture_rectangle Nieobsługiwane
      GL_ARB_transpose_matrix Obsługiwane
      GL_ARB_vertex_blend Nieobsługiwane
      GL_ARB_vertex_buffer_object Nieobsługiwane
      GL_ARB_vertex_program Nieobsługiwane
      GL_ARB_vertex_shader Nieobsługiwane
      GL_ARB_window_pos Nieobsługiwane

      (...)

-- 
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Received on Wed Dec 31 13:15:14 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 31 Dec 2008 - 13:42:01 MET