Re: AD: pomoc zdalna

Autor: <f1j_at_k_?>
Data: Sun 14 Dec 2008 - 02:21:05 MET

W przypływie oświecenia osoba która zwie się Konrad Kosmowski wstukała
na klawiaturze poniższe znaki:

> Ale wsparcie tego typu *zawsze* jest inicjowane przez użytkownika. Wobec
> tego nie widzę potrzeby aby dawać pracownikowi uprawnienie do
> podglądania stacji - nie jest mu to potrzebne do pracy.

dlaczego zawsze. u mnie wyglada tak ze user dzwoni jesli cos musze
zrobic u niego na stacji topytam grzecznie czy moge wlezc on podaje mi
numer kompa i wlaze, szefowa pewnego dzialu zazyczyla sobie zeby jej
pracownicy musieli cos takiego zaakceptowac, i niema problemu klikaja
"accept" i dopiero wtedy mozna pomoc, ale inicjowanie powinno byc po
stronie informatyka bo user nie zawsze bedzie umial to zrobic,nalezaloby
isc do niego i pokazac mu co ma kliknac zeby wyslac a jak juz u niego
bede... szkolenia/pisma procedury w tym zakresie nie zawsze daja
pozytywne rezultaty z powodu glupoty userop lub przeswiadczenia "co oni
znow wymyslaja jakies pierdoly zamiast mi pomoc"

> Oczywiście pewnie dla zasady nie zgodzisz się również z tym, że nadane
> uprawnienia powinny umożliwiać jedynie wykonywanie danej pracy i nic
> więcej? Pewnie to paranoja według Ciebie?
true, ale nie zawsze tak sie da.

> W ogóle Ty chyba nie masz specjalnie doświadczenia w zarządzaniu nie? Bo
> to mocno czuć... Jako ćwiczenie - pójdź do swojego dyrektora czy do kogo
> masz tam dostęp najwyżej postawionego i wytłumacz mu, że jakiś
> helldeskowiec może w każdej chwili zobaczyć to co mu się wyświetla na
> ekranie (że zostanie z tego rozliczony to inna kwestia, bo to będzie po
> fakcie). :))) Powoooodzeeenia.

wczesniej o tym pisalem,ok olejmy nawet cala pomoc zdalna, dostepy
sieciowe etc,helpdeskpwiec pojdzie do usera powie ze musi cos
zainstalowac i gdy user niebedzie patztylmu na rece to skopiuje
wszystkie doki na pendrive'a czy dysk sieciowy i wyjdzie... nie da sie?
IMHO powinno byc tak: wlasciwe osoby,dobry zarobek, podpisywanie jakis
zasad poufnosci etc