Bezpośrednie połączenie dwóch komputerów

Autor: Lechupacabra <marek.miszczuk_at_gmail.com>
Data: Thu 04 Dec 2008 - 16:19:33 MET

Witam,
Wstęp:
1. komputer (przenośny) XP prof. służbowy pracujący normalnie w
domenie w firmie;
2. drugi komputer XP prof. stacjonarny w domu (bez domeny - nie
pracujący do tej pory w żadnej sieci);
3. krosowany kabel - link jest, ping jest, adresy ustawione
odpowiednio na 10.0.0.1 i 10.0.0.2 z maską 255.255.255.0 - wszystko
tak jak już to wiele razy robiłem
4. Trzeba udostępnić zasoby na komputerach (ogólnie zgrać pliki z
jednego kompa na drugi przez kabelek)

Problem 1)
Dlaczego ping przechodzi tylko z komputera przenośnego na stacjonarny,
a w drugą stronę nie?

Problem 2)
Udostępniłem foldery na obu kompach, i przez menu uruchom wpisuje \
\10.0.0.1 lub \\10.0.0.2 (w zależności z którego kompa), ale albo
a) Nie odnajduję takiego zasobu sieciowego
b) znajduję, prosi o podanie użytkownika i hasła - ale żadne dany
użytkownik nie istnieje (chociaż przed chwilą go stworzyłem)

Wiem, pytanie bardzo ogólne - ale gdzie zacząć poszukiwania
rozwiązania problemu.
Czy na laptopie przypisanym do domeny, czy stacjonarny wolno stojący?

Proszę o wskazówki.