Remote desktop connection

Autor: Michał M. Lechański <michal_at_doriath.homeip.net>
Data: Sat 29 Nov 2008 - 13:59:58 MET

Witam. W firmie działa win2k3 server, który udostępnia możliwość zdalnej
pracy. Korzysta z tego bez kłopotów kilkanaście osób. W tym ja z laptopa
(Windows XP sp3). Niestety z mojego desktopa, na którym działa Linux
(aktualny Arch) za pomocą rdesktop (wersja 1.6.0) połączyć się nie
można. Próba połączenia kończy się komunikatem "Przekroczony czas
oczekiwania na połączenie". W tym samym czasie z laptopa (podłączonego
do tego samego switcha) mogę się zdalnie w firmie zalogować...
Próbowałem uruchamiać rdesktop z różnymi opcjami, niestety bez rezultatu.
Pytanie brzmi - czy Win2k3 server sprawdza w jakiś sposób jakiego
systemu używa osoba logująca się zdalnie? Jeśli tak, to jak to wyłączyć?
Podobne pytanie, ale o rdesktop, zapytałem na pcolu. Niestety ani tam,
ani w googlach nie znalazłem nic co pozwoliłoby mi rozwiazać ten problem.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.

--
Mis'