problem z systemem

Autor: Mateusz <mateusz.chmurzynski_at_gmail.com>
Data: Tue 25 Nov 2008 - 19:16:57 MET

Witam, od pewnego czasu jestem posiadaczem HP nx7400, problem pojawił
się znienacka - mianowicie:

w losowym czasie dochodzi do kompletnego zawieszenia systemu. Nie mam
pojęcia co może być tego przyczyną, do tej pory zrobiłem następujące
rzeczy:

1. Rozebranie lapka i sprawdzenie stanu chłodzenia, przeczyszczenie
wiatraka, wymiana pasty silikonowej, sprawdzenie wszystkich złącz i
styków, przeczyszczenie kości ram izopropanolem (odtłuszczenie)
2. wyłączenie wszelkich zbędnych urządzeń i portów w biosie, update
biosu.
2. Format partycji, zainstalowanie systemu - winXP SP2, wszystkich
krytycznych update, driverów - nie było żadnych problemów.

W momencie awarii mogę jedynie wymusić wyłączenie - trochę się
zaczynam bać o dysk (aktualnie chodzi na serial ata - miałem
sterowniki zintegrowane z instalacją XP)

W momencie wystąpienia błędu nie ma kompletnie żadnych zapisów w
dziennikach systemowych - patrzę po godzinie i nic... nawet w
informacjach nic nie ma.

Krążę od tygodnia po różnych forach, napisałem do suportu HP ale nie
uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi, bo problem jest bardzo
ogólny...

Mam pewne podejrzenia co do sprzętu - zauważyłem, że od pewnego czasu
jest nieaktywny jeden klawisz w touchpadzie - też nie wiem dlaczego...
ponadto nie działa mi klawisz na klawiaturze. Zdecydowałem się na
eksperyment polegający na odłączeniu taśmy touchpada i klawiatury i co
gorsza wtedy też zdarzało mu się zwiesić w ten sam sposób, tyle, że
nie wiem czy była to kwestia braku urządzeń - prawdę mówiąc nie wydaje
mi się, żeby lapek się zawieszał z powodu braku klawiatury czy
podpiętego touchpada - ale może się mylę.

Oczywiście robiłem też testy na bad sektory i testowałem pamięć RAM z
poziomu BIOS-u - żadnych błędów.

Aktualnie poszukuję narzędzia do diagnostyki, które pozwoliłoby mi
namierzyć uszkodzenia. Jednak stawiam na sprzęt...

Przy okazji, witam wszystkich - to mój pierwszy post ;)