Re: Jaka jest roznica miedzy Vista BOX, a BOX Upgrade?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sat 08 Nov 2008 - 23:49:55 MET

W artykule <ea7463be-8b59-4312-8d5c-1d479ee01e94@b2g2000prf.googlegroups.com>
Rafal M napisał(a):

> Czyli jak kupie BOXa zamiast OEM to np przy wymianie PCeta za 2-3 lata
> bede mogl w tym starym sformatowac HDD systemowy, i bez lamania
> licencji zainstalowac Viste na nowym kompie?

O ile obecnie kupisz Vistę i później będziesz chciał zainstalować
tą samą wersję (nośnik + klucz), to tak.

> A z jakich wersji jest dozwolona aktualizacja do nowszej wersji?

Nie wiem jak z pozostałymi wersjami (musisz poszukać na stronie MS),
ale dla Vista Business, mogą to być:
- windows 2000 professional
- windows XP professional
- niższe wersje windows Vista (Basic, Home Premium).

> Np czy jak teraz kupie Viste BOX to za te np 2 lata wystarczy ze kupie
> Windows 7 Box Upgrade?

Jeśli będzie taka wersja w sprzedaży, to jest duża szansa, że tak.
Przynajmniej tak było dotychczas.
Natomiast jak będzie wyglądała przyszła licencja systemu operacyjnego
oraz jakie będą prawa do aktualizacji, czas pokaże.

> Zeby juz drugiego tematu nie robic (zalozenie ze jak kupuje BOXa to na
> okres min 5-6 lat):
>
> Brac Viste 32 czy 64bit?

Żeby nie dublować tematów, poczytaj setki tematów o podobnej tematyce.

> Chce kupic Viste Home Premium. Czy moze jednak warto wylozyc wiecej i
> kupic moze Ultimate?

A potrzebujesz ich funkcjonalności?
Ja pomimo ceny zawsze wybieram wersję Business. Przynajmniej jeśli
coś pójdzie nie tak, to zawsze mogę wrócić do wersji XP Pro (legalnie).

Jacek