Re: Jak aktywować i konfigurować boot-managera Visty po fakcie?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 08 Nov 2008 - 23:28:20 MET

Dnia Sat, 8 Nov 2008 12:07:43 +0100, Latet napisał(a):

> Dzięki.
> W opisie obu tych programów piszą takie rzeczy:
> -----------
> Schody zaczynają się wtedy, gdy zechcesz usunąć nowy system i przejść z powrotem
> na Windows XP. Nie wystarczy usunięcie partycji z systemem Vista, bo program
> rozruchowy i tak będzie próbował domyślnie uruchomić nieistniejący system a w
> efekcie zawiesi komputer.

Oj bzdury tam piszą wierutne.

> Czy to znaczy, że jeśli np. użyję BootIT NG, wykasuję nim partycję Visty i w jej
> miejsce przywrócę z obrazu partycję XP oraz wykonam ***Standard MBR i
> ClearSIG*** to to nie wystarczy, aby XP wystartował? Jeśli tak, to gdzie jest
> przechowywany ten BCD, skoro ani nie w obszarze partycji, ani nie w MBR (którego
> przecież zresetowałem ręcznie przy pomocy narzędzia z BootIT NG)?

BCD to zwykły plik zapisany na partycji z systemem Vista w folderze
Boot. Natomiast loader zarówno Visty, jak i XP jest zapisany w
*bootsektorze* partycji z plikami startowymi danego systemu. Tak więc
wystarczy przywrócić partycję XP, łącznie z tym loaderem. Jeśli wróci
ona na swoje stare miejsce to Clear sig staje się zbędny. Std MBR zadaje
się jeden jedyny raz i w zasadzie nie trzeba go nigdy więcej powtarzać.
No chyba że nadpisze go swoim kodem inny bootmanager w rodzaju Bootit.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/