Re: Jak aktywować i konfigurować boot-managera Visty po fakcie?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 08 Nov 2008 - 15:46:44 MET

"Latet" napisał:

> Jest sobie komputer, ma 1 dysk twardy, a na nim Vista.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) z literką C:?

> Dokładam drugi (fizyczny) dysk, na którym już jest XP. Podkreślam - już
> tam jest od dawna,

Czyli również multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) z literką C:?

> Wyboru systemu, który chcę włączyć, dokonuję stosując Boot-Menu,
> które jest częścią BIOS-u.

I które przenumerowywuje (tfu, co za paskudne słowo!) dyski, dzięki czemu
zarówno owe wpisy jak i liternictwo są poprawne.

> Czy i jak można coś tak w tej Viście ustawić, aby przy jej starcie
> pojawiała się lista wyboru dostępnych na dyskach systemów?

IMHO windzianymi bootmanagerami się nie da. Bo o ile te wpisy w boot.ini
można pozmieniać, to niemożliwe będzie zmuszenie viścianego bootmanagera,
aby zachował literkę C: dla dysku z XP. Dlatego co najwyżej możesz
skorzystać z jakiegoś zewenętrznego bootmanagera, który - tak jak BIOS -
przenumeruje dyski tak, aby ten z wybranym systemem został wystawiony jako
HDD-0 (80h), co pozwoli zachować mu literkę C:
Podkreślam - IMHO, bo może te wymienione przez Michała narzędzia to
potrafią, ale czarno to widzę...

JoteR