Re: blokada niektorych stron i aktualizacji

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Sat 08 Nov 2008 - 11:48:47 MET

Michal Kawecki wrote:

> Gołym okiem widać, że jakiś proces odtwarza usunięty wpis dot.
> sterownika. Wrzuć pełen skan pozycji Autostart z Gmera.

Malware teraz są coraz sprytniejsze, na przykład wstrzykują swoje dll do
procesów innych usług, lub tworzą nowe usługi. Jeśli dodatkowo jest
rootkit, a to:
SSDT spwj.sys ZwEnumerateKey [0xF73ECCA2]
SSDT spwj.sys ZwEnumerateValueKey

wskazuje, że jest, to ukrywa on klucze w rejestrze (w końcu po coś
przechwytuje te dwie funkcje).

Proponuję spróbować uruchomienia RootkitRevealer. Albo coś pokaże, albo
tchórzliwie odmówi współpracy (np.
http://wampir.mroczna-zaloga.org/archives/432-Prawie-schowany-rootkit.html)

Po drugie można zrzucić rejestr:
reg save hklm\software software.hiv
reg save hklm\system system.hiv

i przeglądnąć sterowniki i usługi. Można to zrobić dość wygodnie
korzystając z WRR: http://www.mitec.cz/wrr.html

Można sprawdzić MBR, ale tu raczej Gmer by napisał, że mu się coś nie
podoba.

Dodatkowo można obejrzeć ładowane biblioteki oraz handle (listdlls oraz
handle -a z Sysinternals).

Dodatkowo możesz sobie przeczytać:
http://wiki.xbow.pl/moin.cgi/CategoryTamagotchi
http://wampir.mroczna-zaloga.org/categories/14-Forensic