Re: Vista i drugi dysk SATA

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 07:56:21 MET

Dnia Tue, 28 Oct 2008 08:42:30 -0500, Pszemol napisał(a):

> ?? Co konkretnie sobie może zapisać i gdzie?

Może ktoś opisze jak wygląda to teoretycznie. Ja moge napisać tylko to co
zauważyłem "eksperymentalnie"
W momencie gdy podłączamy dysk do innego systemu jest znajdowwana pierwsza
wolna litera. Jest ona gdzieś zapisywana. Przy następnym podłączeniu do
tego samego systemu nawet po długim czasie dysk otrzymuje tę samą literę.
Chyba, że ta litera w systemie została zajęta przez coś innego -
wtedy nadawanie odbywa sie od nowa. Zdarzyło mi się kiedyś, że jedne z
windowsów były sklonowane na kilku komputerach bez zmiany identyfikatorów.
I okazało się, że obcy dysk podłączany kolejno do tych systemów zachowuje
literę, którą mu nadano w pierwszym z nich. Dlatego myślę, że jest to
zapisywane na dysku a nie np w rejestrze. Przypuszczam, że miejscem na
taką informację jest folder System Volume Information. Jeśli moje
pzrypuszczenia są słuszne to pomyśl co się może stać gdy dysk C: podłączymy
do sklonowanego systemu jako drugi.