rozpakowywanie .tar.gz w locie

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Thu 16 Oct 2008 - 20:44:06 MET DST

Poszukuję aplikacji windowsowej (preferowane GUI!), która będzie potrafiła
wyświetlić zawartość i rozpakować plik ,tar.gz (.tgz) _w locie_.
Wszystkie mi znane aplikacje, najpierw rozpakowują plik .tar.gz do .tar
(przez co potrzebują bardzo dużo miejsca), a następnie rozpakowują
zaznaczone przeze mnie pliki/katalogi z pliku .tar.

Czyli szukam programu, który z pliku .tar.gz wyodrębni mi pliki _bez_
tworzenia przejściowego pliku .tar na dysku (czyli oczekuję wydajności).

Uprzedzając pytania: nie, nie mogę zmienić formatu archiwów na inne.

PS: dla mnie mogłoby być i uruchamiane z konsoli (bo uwielbiam tryb
tekstowy), ale niestety musi to być również obsługiwane przez
osoby, które są na bakier z wierszem poleceń.

Jacek