Re: Nie mozna zamknac WinXP

Autor: Piotr Palusinski <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 09 Oct 2008 - 10:58:41 MET DST

In news:gcj7t8$k15$1@inews.gazeta.pl,
*Wiercipieta* <as@asnoppiks.pl> typed:
> Witam
>
> Jest sobie XP Home i klopotliwy z nim problem.
>
> System byl co nieco zapluskwiony i teoretycznie zostal wyczyszczony
> (Combofix , Windows Defender , Spybot).
>
> Wszystko teraz wydaje sie tiptop za wyjatkiem dwoch rzeczy:
>
> 1) Nie mozna uruchomic Wlasciwosci Mojego Komputera (ani prawoklikiem
> ani za pomoca System z Panelu Sterowania) , pozostale wlasciwosci
> dzialaja.

Usun wszysto z klucza rejestru
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
sa to blokady

> 2) drugi problem to wspomniane zamykanie.
>
> Tyczy sie to wszystkiego co chcemy zrobic w opcjach Zamknij/Restart/
> Wyloguj - ktorakolwiek rzecz z nich wybrana powoduje ze system zaczyna
> akcje , niekiedy monituje o niemoznosci zamkniecia (roznych) aplikacji
> ale po chwili stoi (nie wisi , mozna uruchomic np. Menedzera Zadan
> ale i stamtad fukcje zamykania rowniez nie dzialaja.
>
> Tricki typu skrot z rundll , tsshutdwn czy inny soft zamykajacy system
> nie dzialaja. Jest to samo.
>
> Co z tym moge zrobic z wyjatkiem instalacji ?

Otwórz edytor Rejestru i dokonaj zmiany w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
DWORD "PowerdownAfterShutdown" = 1
oraz uruchom menadzer urzadzen-->Widok ->Pokaz ukryte urzadzenia-->
wlacz NT APM/Legacy Support, plus wlacz funkcje 'ACPI Support' w biosie.
lub
PP na pulpit-->wlasciwosc-->wygaszacz ekranu-->zasilanie-->zaawansowane
zarzadzanie energia (APM)--> zaptasz Wlacz obsluge zaawansowane
zarzadzanie energia

http://support.microsoft.com/kb/810903/pl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;810903&Product=win2000
http://support.microsoft.com/kb/309283/PL/
http://windows.howto.pl/artykuly,windows-31-253-0.html
lub przeczytaj jak to wykonac --> slowo kluczowe ACPI
http://fuhperfekt.republika.pl/rejestr8/plug.html

--
Piotr Palusinski [Microsoft MVP Shell/User]
Nigdy nie klóc sie z glupcem, bo ludzie moga nie dostrzec róznicy