Re: 10 rzeczy które powinien umieć zrobić administrator w win2000/win2003

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Mon 06 Oct 2008 - 21:33:19 MET DST

fatman wrote:
> Właśnie, wasze Top10. Co powinien umieć zrobić admin w windows server
> 2000 / 2003. Pytam, bo pod nieobecność speca od tych rzeczy muszę
> przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną z potencjalnym pracownikiem. A w
> ogólnie nie mam pojęcia o tych rzeczach.

Jak nie masz o tym pojęcia, to każdy może naściemniać... Życie pokaże,
co potrafi, może się pochwalić jakić MCP, ale to nie oznacza, że jest
dobry...

Poproś go o rzeczy, które wieloletni administrator musi znać...

Zacznij od rzeczy podstawowych:
- jak spowodować, żeby użytkownik musiał zmieniać hasło co miesiąc
a długość hasła to min. 8znaków (dopuść go do serwera...)
- czy zmiana nazwy użytkownika spowoduje zmianę jego katalogu domowego
- jak coś do pogadania - Drzewo/Las
- jak chcesz podenerwować: różnica między autoryzacją a autentykacją (na
przykładzie klienta)
- niech napisze (nawet na karte papieru) podstawowy skrypt, poda ze dwa
rozsz. plików wykonywalnych dla niego (bat, cmd); zrobi coś prostego:
    * wyczyści ekran
    * założy folder o nazwie X
    Możesz oczywiście prosić o napisane skryptu VB, który wyciągnie nazwy
    użytkowników z kontrolera, ale po co...
- zapytaj, czy wie co to psexec
- zapytaj, jak zrobić backup kontrolera domeny, jak zrobić backup MS SQL

Możesz podpytać np., co daje serwer WSUS, czego wymaga instalacja
(baza danych).

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,