Re: Nadwymiarowe odzyskanie jpg-egi

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Tue 30 Sep 2008 - 20:05:23 MET DST

radekp@konto.pl pisze:
> Odzyskałem z pena pliki .jpg -- nawet skutecznie.
> Problem w tym, że fotki mają zamiast 2-3MB potrafią mieć i 50MB (wyświetlają
> się OK).
> W jaki sposób można automatycznie obciąć zbędne bajty z takich plików?
>
> Widzę, że można przez Batch conversion z Irfana, no ale tracę w ten sposób na
> jakości (dekompresja i kompresja na jpg) -- dlatego wolałbym samo obcięcie
> zbędnych danych.

Fajnie, że pomyślałeś o Irfan'ie.
W oknie konwersji masz przy podawaniu formatu do zapisu (tam gdzie wybierasz
JPEG) dwa klawisze:
- w pierwszym obok formatu ustaw kompresję jaką chcesz (taką która nie
zmieni Ci jakośći), resztę odznacz,
- w drugim odznacz wszystko.
I sprawdź co Ci wyjdzie. Sprawdziłem na prawidłowym obrazku i nie widzę
różnicy w jakości przy ustawieniu maksymalnej jakości (tylko wielkość urosła 2x)

--
Artur