Błędy dostępu do plików na udziale z Windows Server 2003

Autor: Mariusz Cegiełka <kyllan_at_czopat.note.pl.anagram>
Data: Wed 24 Sep 2008 - 14:50:41 MET DST

Witam.

Mam następujący problem:
Sieć 12 komputerów Windows XP Professional z SP 2 + Windows Server 2003 for
Small
Business Server z SP 2. W sieci powszechnie jest wykorzystywane DOSowe
oprogramowanie finansowo-księgowe, uruchamiane z udziału udostępnianego
przez serwer.
Stacje są podłączone do domeny kontrolowanej przez serwer.

Bez widocznej przyczyny, z dnia na dzień, te programy zaczęły się wykładać
losowo. W logu widzę komunikaty "Zabroniony dostęp do zbioru" i
"Nierozpoznany błąd LockNetRec" (zapewne blokowanie pliku). Pliki, ktrórych
te komunikaty dotyczą, są przypadkowe. Awaria występuje na
kilku stanowiskach jednocześnie, potem jest kilkanaście-kilkadziesiąt minut
spokoju. Uruchomiłem na stacji program
FileMon z http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896642.aspx i w
momencie wyłożenia znalazłem taki zapis:

      73795 13:16:19 ntvdm.exe:3796 READ M:\...\OKRESY.MDB
DISCONNECTED Offset: 3662 Length: 6
      73796 13:16:38 ntvdm.exe:3796 READ M:\...\OKRESY.MDB
DISCONNECTED Offset: 3662 Length: 6

DISCONNECTED to wynik operacji READ. Po tym błędzie program poprawnie
zapisuje dane do logu i zamyka wszystkie pliki. W Podglądzie zdarzeń klienta
ani serwera nie widzę żadnych związanych błędów. Wyłączyłem antywirusa na
serwerze,
zrestartowałem serwer i switcha i teraz błędy nie pojawiają się już tak
często i raczej
na pojedynczych stacjach. Uruchomiłem na stacjach pingowanie serwera i "w
okolicach"
błędu zamiast poniżej 1ms dostałem ze dwa pingi po 5 i 8 ms.
Na stacjach jest antywirus Eset Smart Security Business Edition 3.0.667,
na serwerze ESET NOD32 Antywirus BE 3.0.667.

Serwer to HP ProLiant ML350 G5, procesor Intel Xeon Processor @ 2.00 Ghz,
4GB RAMu, sieciówka NC373i PCI Express Multifunction Gigabit Server Adapter,
2 dyski HP DG146ABAB4 w RAIDzie.

Co tu jeszcze można sprawdzić? Niestety, słabo znam się na konfiguracji
serwerów i sieci windowsowych, zajmuję się raczej tym oprogramowaniem
księgowym,
nie ma mi kto pomóc, a sprawa jest pilna.

Pozdrawiam.
Mariusz Cegiełka / Kyllan
kyllan /malpa/ -> go2 -> pl