Re: Jaki komunikator video zamiast Skype na słaby komp. ?

Autor: xXx <newsgroupWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Wed 10 Sep 2008 - 23:40:07 MET DST

> Może jakieś sterowniki niedoinstalowane bo na takim sprzęcie Skype
> powinno śmigać bez problemacji.

Też mi się wydawało że sprzęt co prawda stary ale do takich rzeczy powinien
wystarczyć. Fakt ze Windows nie był dawno instalowany i wyraźnie czuć że działa
wolniej niż kiedyś. Ale jakich sterowników może nie być, przecież to nie
najnowsza gra 3D żeby trzeba było nowe sterowniki. Cały sprzet jest stary nie
sądzę żeby były jakies lepsze sterwniki niż te co były kilka lat temu. Problem
zwykle objawia się tak, że najpierw zaczyna się zacinać dźwięk tak jak na starej
płycie a potem sypie się cały program i nawet zabicie procesu nie pomaga bo nie
da się odpalić Skype, trzeba robić restart komputera.
sprzęt jak pisałem Athlon XP 2000+, płyta Gigabyte GA7VRXP, 1 GB RAM, ATI Radeon
9550, porządna kamera Logitech Quick Cam PRO 9000. Mikrofon jest wbudowany w
kamerę. Co do rozdzielczości w jakiej jest wysyłane wideo to nie wiem czy da się
to jakoś zmienić bo w Skype nie widzę wcale takiej opcji. U mnie na laptopie tez
nie ma wyboru rozdzielczości na wbudowanej kamerze. Zresztą okienko nie jest
duże, więc rozdzielczośc też chyba nieduża a jakość mimo tak dobrej kamery jest
kiepska. Zwykle przez pierwsze kilka sekund od włączenia wideo jest lepsza potem
się pogarsza. Obraz często robi się tak rozmyty jakby był włączony jakiś filtr
impresjonistyczny, bo są widoczne rozmyte plamy, no i czasem wogóle się zacina i
widzę stopklatkę. W kamerze oczywiście nie ma włączonych żadnych efektów jest
tylko aktywna opcja automatycznego rozjaśniania przy słabym oświetleniu.
Generalnie bardzo się zawiodłem bo kupiłem taką drogą kamerę z myślą o dobrej
jakości przekazu a tu się okazuje że sprzęt za słaby, a teraz już nie mam nawet
jak przeinstalowac windowsa, bo może by to coś dało. Robiłem testy po sieci
lokalnej w Skype i wtedy działało bardzo dobrze. Niemniej jednak na obu
komputerach jest łącze ok 4 Mbit więc wysyłanie też nie jest jakieś bardzo słabe.