Re: Jaki komunikator video zamiast Skype na słaby komp. ?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 08 Sep 2008 - 23:59:14 MET DST

Użytkownik "xXx" <newsgroupWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:6950.0000015e.48c59708@newsgate.onet.pl...
> Czy zna ktoś jakiś darmowy komunikator do rozmów wideo mający dobra
> jakość
> połączeń i nieobciążający zbytnio systemu ? Skype z włączonym wideo
> zabiera 100%

NetMeeting choćby.
Używałem na NT4, MMX200, 128 RAM, szlo w miarę płynnie, o ile może
płynnie iść na słabym łączu.

> mocy procesora Athlon XP 2000+ na XP Home, 1 GB RAM. Komputer nie
> wydala i Skype
> się często zawiesza po chwili rozmowy lub w najlepszym razie zawiesza
> się tylko
> obraz.
> Ewentualnie mógłby być też jakiś program do transmisji samego wideo,
> bo głos mam
> sprzętowo przez bramkę VoIP.
> Próbowałem video na Tlenie ale jest beznadziejny, niestabilny i
> zawiesza się
> nawet na Core2Duo, do tego jakość do kitu.

Z NM wprawdzie nie obraz... ale na modemie 28800 (nie pamiętam, co po
drugiej stronie) uzyskałem w miarę sprawną rozmowę, w dodatku
transmitując jednocześnie plik. NM ma bardzo przydatną cechę, dla
użytkowników simpleksowych kart dźwiękowych - sam przełącza N/O.
Do działania potrzebuje jednak publicznego adresu IP, przynajmniej z
jednej strony - nie bardzo chce działać za NAT-em.
W XP (przynajmniej pro) wbrew pozorom ten program również jest, tylko
nie podlinkowany żadną pozycją z menu.
Trzeba ręcznie zrobić skrót... Plik jest zlokalizowany tu: C:\Program
Files\NetMeeting\conf.exe.
Po pierwszym uruchomieniu trzeba go skonfigurować, co nie jest takie
trudne. Logowanie do serwera ILS nie jest konieczne, połączenie można
również nawiązać wpisując bezpośrednio adres IP (dlatego przynajmniej
jedna strona powinna mieć publiczny). Nie pamiętam, czy można zadać
nazwę domenową.
Dawno nie korzystałem, więc nie poprowadzę, ale jest możliwość
porobienia prób - mój NM jest gotów, tylko go ustawić muszę :) Adres mam
jak najbardziej publiczny :) OIDP, działa przez lokalnego FW, choć
trzeba ustawić kilka regułek, które będzie zgłąszać FW, w każdym razie,
KerioPF 2.1.4 (bo na tej wersji próbowałem) puszcza NM.

--
D4
W ramach protestu przecieko reklamom,