Re: Vista x64 - 4GB RAM? Niby jak?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 08 Sep 2008 - 02:19:12 MET DST

Proces MarKol <na@dev.nul> zwrócił błąd:
> Witam!
>
> Ostatnio naszly mnie watpliwosci. Mam zainstalowana Vista x64 Ultimate na
> komputerze z 4 GB RAM. Mam jadenak watpliwosci czy system wykorzystuje ta
> pamiec.
> W Computer->Properties napisane jak byk, ze RAM to 4GB
>
> Jednak juz w taskmanie mamy ze:
> Physical Memory 3006MB
>
> Dodatkowo plik hiberfil ma tez cos okolo 3GB.
>
> Czy to oznacza, ze moj system uzywa tylko 3 zamiast pelnych 4GB? A moze sie
> myle?
> Jakos to wszystko nie bardzo mi pasuje.

Ten Twój taskman to jakieś badziewie ;) Spróbuj processexplorera albo
task managera systemowego. A jeśli nazwałeś tak tego ostatniego to
spróbuj wszystkie poprawki systemowe ściągnąć. U mnie przykładowo na
lapku w Properties jest napisane 4031 MB, w Welcome Screen 3.93 GB, a w
task managerze 4030 MB. Na tym samym kompie Vista 32bit pokazuje w
Properties 4.0 GB (odkąd umie pokazywać pamięć zainstalowaną a nie
dostępną jak było kiedyś) ale w menedżerach dostępne tylko 3.0 GB, po
przeliczeniu z megabajtów. Pliki hiberfile.sys i pagefile.sys na
systemie 64-bitowym mają dokładnie 3.93 GB (na 32-bitowym nie wiem ile
ma hiberfile bo nie używam poronionej hibernacji i wyłączyłem zupełnie).

To co opisujesz jest typowe dla Visty 32bit - dlatego upewnij się że
właśnie masz taką wersję. Po System Type powinno być napisane 32-bit.
Może ktoś Cię oszukał? Ja bym ściągnął i użył programiku CPU-Z do
zobaczenia jak wygląda pamięć.

Jest jeszcze jedna możliwość, ale nie jestem tego pewien, że jakieś
urządzenie typu karta graficzna rezerwuje jeden giga na coś, i system
więcej nie ma. No ale to chyba tylko karty graficzne zintegrowane, bez
wbudowanej pamięci (albo takie z wbudowaną ale w specjalnym trybie
oszczędnym, są takie na notebooki). Ale czy to tak teraz działa to nie
wiem, nie mam komputera z Vistą i takim urządzeniem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8