Re: Dwa systemy operacyjne i wspólna partycja - problem

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Thu 04 Sep 2008 - 13:24:06 MET DST

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
news:g9lv6h$ear$1@news.onet.pl...

> Takiego efektu nie zauważyłem a od dawna posiadam co najmniej dwa systemy
> zainstalowane - dla mnie brzmi jak bredzenie przeciwnika MS:)
> Konkretny problem pojawił się przy parze XP/Vista stąd rozwiązanie podane
> powyżej.

OK, postanowiłem spróbować w ten sposób, ale tu z kolei mam inny problem:
gdybym na piechotę instalował obok jednego XP drugi, bootloader stworzyłby
mi się sam. Ponieważ obecnie mam już zainstalowane dwa systemy i każdy jest
w całośc na swojej partycji, wolałbym szczerze mówiąc nie instalować tego
drugiego od nowa. Usiłowałem sam zmodyfikować boot.ini dodając do niego wpis
"multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows XP Drugi" /fastdetect,
ale niestety po wybraniu przy starcie drugiego systemu windows swierdza, że
wersja jakiegoś pliku w "root directory" mu się nie zgadza i mam się
wypchać. I nic dziwnego, ten drugi wndows był instalowany przy ukrytej
pierwszej partycji, więc "c:" dla niego było partycją drugą, a teraz "root
directory" wskazuje na folder z windowsem z pierwszej partycji. Czy da się
to jakoś obejść bez reinstalacji (i to totalnej zdaje się) tego drugiego
systemu?

J.