Re: Dwa systemy operacyjne i wspólna partycja - problem

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Wed 03 Sep 2008 - 13:54:44 MET DST

"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
news:g9ls74$4v6$1@news.onet.pl...

> Dlaczego nie wystarczy Ci wyłączenie dostępu do partycji z poziomu XP?
> czyli np. HKLM/System/MountedDevices/Offline/DosDevices/C:=1 i zwykły
> bootloader XP?

W zasadzie nie wiem, czy by mi wystarczył czy nie. Mam jednak pewne
wątpliwości, czy w czasie bootowania systemu, zanimby został wyłączony z
poziomu rejestru dostęp do "drugiej" partycji, jeden system w drugim by
czegoś nie namieszał - robiąc to tak jak to jest zrobione naczytałem się w
necie o bezwzględnej potrzebie ukrywania partycji przy dwóch systemach
XP/W2k, twierdzono wręcz, że samo przerzucanie atrybutu hidden nie
wystarczy, potrzebne są bootloadery, które podmieniają tablicę partycji,
inaczej zdarza się, że jeden system pisze do rejestru drugiego systemu. W
niewystarczalność atrybutu hidden szczerze mówiąc nie wierzę, zresztą na
poprzednim laptopie miałem zrobione to samo z wykorzystaniem botloadera
bootmagic, który przecież też jedynie ukrywa partycje przez hidden i było
dobrze.
Tu niestety bootmagica postawić nie mogłem (po jego zainstalowaniu,
skonfigurowaniu i restarcie zamiast okna wyboru otrzymywałem komunikat
"btmagic.img corrupt, press a key" i tyle), poza tym nie podobała mi się
konieczność robienia specjalnie dla niego dodatkowej partycji FAT, natomiast
ten bootloader GAG wydał mi się piękny w swej prostocie. Tylko, że niestety
coś to nie bangla tak jak powinno...

J.