Problem z wbudowaną kamerką Sony Vaio SZ4XWN/C XP Prof.

Autor: WAM <nospam_at_nowam.nopl.pl>
Data: Tue 29 Jul 2008 - 14:15:49 MET DST

Mam problem z kamerką wbudowaną w Sony Vaio SZ4XWN/C z XP Prof.

Po gołej instalacji XP Prof + sterowniki ze strony vaio kamerka
dzialala prawidlowo. Po doinstalowaniu roznosci dzialac przestala (ale
nie wiem dokładnie po instalacji czego, ponieważ nie sprawdzałem po
instalacji każdego softu czy działa kamerka). Z poziomu "mój
komputer->urządzenie wideo USB" działało prawidłowo a teraz jest
komunikat "Błąd podglądu video. Nie można utworzyć podglądu video.
Sprawdź połączenie urządzenia i upewnij się, że żadna aplikacja lub
użytkownik nie korzysta z tego urządzenia."

W skype widać dwa urządzenia do wyboru - jedno to "Domyślne urządzenie
video" a drugie ma pustą nazwę. Na obu urządzeniach nie ma obrazu.

Problem ten jest opisany m.in. tu:
http://www.searchengines.pl/Nie-dzialajaca-kamera-internetowa-t105261.html
ale rozwiązanie opisane na końcu tamtego wątku, polegające na
konfiguracji ffdshow ("wybrałem opcję DIRECT SHOW - po otwarciu się
okienka wybrałem w opcji Wielokrotne rządanie ffdshow opcję WYŁĄCZONE.
Po tym zaznaczeniu klikająć na ikonkę Urządzenie wideo USB - obraz z
kamery się pojawia.") nie pomaga. Przestawiałem wielokrotne żądanie
ffdshow w każdą z możliwych opcji i nic nie uzyskałem.

System to XP Prof - na SP3 nie działało więc zjechałem do SP2 bo
liczyłem na to że to pomoże - po zejściu do SP2 tez przestawiałem
ffdshow i nic nie dało.

Odinstalowałem kodekpack który był wrzucony (K-lite), zainstalowałem
tylko "FFDShow MPEG-4 Video Decoder 2008-07-21" z
http://www.free-codecs.com/FFDshow_download.htm i próbowałem znów
przestawiać w/w konfigurację ffdshow - bez efektu.

Czy macie jakieś pomysły?

WAM

--
nad morze? www.nadmorze.pl