Re: odczytanie pliku wymiany

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 27 Jul 2008 - 22:15:31 MET DST

In news:g6ig4v$eie$1@news.onet.pl,
*Jarek* <supajusa@op.pl> typed:
> 2) Po prostu jestem ciekawy co można odczytać. Czytałem, że dla
> bezbieczeństwa powino się w rejestrze dokonać zmian, które czyszczą ten
> plik przy zamykaniu systemu.

Ale to spowalnia zamykanie systemu.

Ze wzgledow bezpieczenstwa mozna wymusic czyszczenie pliku wymiany przy
kazdym zamykaniu systemu. W pliku tym skladowane sa chwilowo strony
pamieci zawierajace niekiedy informacje o krytycznym znaczeniu, np.
nieszyfrowane hasla, numery kart kredytowych itp.., gdyby nie czyszczenie
pliku wymiany, informacja ta moglaby byc przechwycona przez
nieuprawnionych uzytkownikow po ponownym uruchomieniu systemu.
Czyszczenie to wydłuża jednak czas zamykania systemu, jesli wiec nie jest
uzasadnione potrzebami bezpieczenstwa, mozna rozwazyc rezygnacje z tej
funkcji.
Odpowiada za nia pozycja/wartosc "ClearPageFileAtShutdown" (1-
czyszczony, 0- nie czysz.) w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management

> 1) faktycznie niedawno instalowałem system, ale nigdy nie miałem problemu
> z kodowaniem polskich znaków. Nigdy nie musiłałem włączać mime, ateraz
> wyszła taka 'kaszanka"

Jesli nie włączałeś MIME to miałes zawsze kaszanke.