Re: Stary komputer - pomocy :-)

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 23 Jul 2008 - 22:21:17 MET DST

Użytkownik "Karol" <karol@onet.pl> napisał w wiadomości
news:g680gh$qqb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> Mam stary komputer z 1 GHz, 496 MB RAM, a płyta jak niżej:
> Zainstalowałem na nim Windows XP SP2 i nie mogę za Chiny osiągnąć
> czystego
> głosu, jest strasznie chrapliwy, trzeszczący po pobraniu poniższych
> sterowników. To samo jest z kartą grafiki, chodzi na sterownikach
> windowsa,

Trzaski w audio występują, gdy po pierwsze, karta obrazowa nie działa w
trybie overlay, po drugie, dysk ma stery UDMA Hyperion (miałem tak z
jedną płytą z chipsetem VIA, ale z inną, nowocześniejszą już nie), choć
niekoniecznie. Może Ci pomóc wyłączenie UDMA, lub oparcie udma o stery
windziane. Nie instaluję Hyperiona (pakiet sterów dla płyt z chipsetem
VIA, znany też jako "4 in 1"

> bo żadne z Nvidii nie pasują, wylatuje komunikat, że nie znaleziono
> takiego
> sprzętu.
> http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=328
> http://www.msi-polska.pl/index.php?func=proddesc&prod_no=328&maincat_no=1
> http://www.msi-polska.pl/index.php?func=proddesc&prod_no=321&maincat_no=1&cat2_no=171&cat3_no=119
>

> Karta dźwiękowa Via AC 97 Audio controler

Zgadłem po objawach.

> Karta grafiki nVIDIA RIVA TNT2 M64
>
> Nazwa płyty głównej MSI K7M Pro (MS-6340M)/K7TM Pro (MS-6340)
> ID płyty głównej 12/07/2000-8363-686A-6A6LMM49C-00
>
> Proszę pomóżcie o podanie źródła skąd mogę pobrać sterowniki do karty
> dźwiękowej i grafiki

Zdarzyło mi się szukać sterowników urządzeń na podstawie tego, co
właściwości sterownika pokazały w "Identyfikator wystąpienia
urządzenia". Ciąłem po kawałku tekst między znaczkami "&" i wreszcie
trafiłem.
Spróbuj przełożyć grafikę do innego slotu. Spróbuj zmniejszyć jej
rozdzielczość (jak jest za duża, bywa, że grafice kuleje overlay) i
zmienić głębię barw, jeśli jest 24 bity, zmień na 16, choćby chwilowo,
lub 32, jeśli się uda. Windziane stery, jeśli się nie odnoszą
bezpośrednio do karty, to są uniwersalne do 256 barw, czasem do 16
bitów, ale są szalenie powolne i trybu overlay na pewno nie obsługują,
przeciwnie, są przeraźliwie wręcz powolne (Na 3 GHz kompie z 2 GB RAM
odświeżenie ramki trwa ponad sekundę. Pocztę da się odebrać, ale już WWW
przeglądać jest ciężko.
BTW. Spróbuj odpalić u siebie jakiegoś Linuxa, najlepiej któreś ze
starszych Ubuntu, chociaż Hoża Hawajka chyba już ruszy u Ciebie, zobacz,
czy i jak wysteruje Twój komputer.

--
D4
Abecadło z pieca spadło,