Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Marek Kutyla <SpamBezSzans_at_jakis.pl>
Data: Mon 21 Jul 2008 - 10:48:03 MET DST

Tego oto dnia 2008-07-21 00:51, Niejaki/a Michal Kawecki bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Chodzi o TC i jego szyfrowanie dyskowe? Zwyczajnie, pracując na takim
> dysku wszystkie pliki będą dostępne dla wszystkich, bronić się możemy
> jedynie ACL-kami.

Wszyscy ktorym na to pozwolilem, czyli tylko ja ;-) To akurat nie jest
problem - pare klikniec z Zabezpieczeniach. Tak wiec zeby siedo nich
dostac atakujacy musial by znac moje haslo/login.

> Natomiast w przypadku EFS do plików ma dostęp tylko i
> wyłącznie ich właściciel, a raczej posiadacz certyfikatu.

Jesli pozna haslo/login (patrz wyzej) to jaki to problem ?

> Pliki EFS przesyłane protokołem WebDAV wędrują w postaci zaszyfrowanej i
> dla potencjalnego ciekawskiego nie stanowią żadnej wartości. W przypadku
> TC pliki wędrują w postaci jawnej.

Nikt nie zabroni przeslac danych w postaci zaszyfrowanej przez TC przez
siec, choc nalezy przyznac ze byloby to bardziej skomplikowane niz przy
uzyciu EFS-a.
Wiesz mysle ze wybor TC/EFS to glownie zalezy od tego do czego chcemy to
zastosowac, jakie mamy potrzeby. W jednym wypadku lepszy bedzie EFS, w
innym TC.
Ja uzywam TC do szyfrowania penow oraz danych na notku,
wszystko lokalnie. Wiesz gdybym mial pomyslec o szyfrowaniu danych
tak zeby zabezpieczyc przesyl takze przez siec to nie wiem czy nie
sklonilbym sie do Lotusa.

> http://www.microsoft.com/poland/windowsxp/wiadomosci/zabezpieczeniaP3.mspx

poczytam w wolnej chwili

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --