Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Fri 18 Jul 2008 - 11:20:49 MET DST

Dnia 18.07.2008 Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał/a:

> Nie, nie wygląda podobnie. Uszkodzony kontener zawierający setki/tysiące
> plików prawdopodobnie straci się w całości (wyprowadź mnie z błędu,
> jeśli jest inaczej), natomiast uszkodzony nagłówek pliku EFS spowoduje
> utratę tylko tego jednego pliku. Reszta przetrwa.

A uszkodzenie tablicy partycji w ogóle uniemożliwi dostęp do niczego :)
Takie gdybanie, wiadomo że są sektory z danymi i z metadanymi, uszkodzenie
danych spowoduje brak dostępu do 1 pliku, uszkodzenie w metadanych zapewne
zrobi więcej szkody, zapewnie uniemożliwi dostępu do większej ilości
plików. Dużo tu będzie zależało od odporności filesystemu na takie awarie
(w sensie nadmiarowości metadanych), a od kryptografii imo niewiele,
chociaż zapewne uszkodzenie obszarów z kluczami wywali całość w kosz,
ale traktuję je w funkcji krypropartycji jako metadane.
Ja stawiam na backupy, a inni się niech liczą prawdopodobieństwa uszkodzenia
dysku w tym czy innym obszarze :)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***