Re: Windows 2000 Serwer a LDAP

Autor: Kajetan <kaj_at_no-mail.pl>
Data: Tue 01 Jul 2008 - 01:45:57 MET DST

"Dariusz Rodziewicz" <radziwil@wp.pl> wrote in message
news:f55b1638-3b3f-4bca-8568-023bb59b3ac0@a1g2000hsb.googlegroups.com...

Klienci, czyli końcówki to przeważnie MS Windows 2000
Co do motorów baz danych: MS SQL 2000, 2005, Firebird, MySQL,
PostgreSQL
Obecnie, każdy użytkownik posiada kilka kont, które umożliwią jemu
zalogowanie się do systemu operacyjnego, odebrania poczty, pracy w
pozostałych systemach, czyli min jeszcze dwa konta.

SSO mozesz oprzec na kerberosie, to powinno ci zalatwic logowanie do
desktopow.
Uwierzytelnianie do roznych SZBD to juz (poza MSSQL) duzo ciezsza sprawa
i tutaj chyba sie nie uda tego ladnie, gladko i tanio zintegrowac.

Moja rola jest taka, aby ułatwić pracę użytkownikom np. zakładając im
jedno konto do wszystkich usług. Wydawało mnie się, że protokół LDAP
powinien rozwiązać mój problem. Jeśli nie, to czego powinienem
szukać ?

Przy takiej ilosci uslug, szukaj za MIIS/ILM ale nastaw sie na duzo pracy.