Re: Windows XP Pro 32-bit i P35

Autor: pioruns <cvbehaf_at_b2.cy>
Data: Sat 28 Jun 2008 - 15:21:14 MET DST

Dnia Sat, 28 Jun 2008 14:03:17 +0200, OMSON napisał(a):

> Ale tak sam z siebie czy to od czegoś zależy?

Sam z siebie. Nawet 32 procesory obsłuży, więc się nie martw.

> Ile i w jakich okolicznościach? Chodzi mi jak XP wykorzystuje RAM w
> praktyce?

32bitowy XPek twoje 4GB RAM podzieli w następujący sposób:
2GB dla aplikacji
2GB dla systemu

Z tym, że część pamięci Ci wetnie i nie będzie można jej używać, ze
względu na ograniczenia architektury.

http://blogs.msdn.com/hiltonl/archive/2007/04/13/the-3gb-not-4gb-ram-
problem.aspx

Można kombinować z PAE, ale ja tego nie praktykowałem, bo nie mam 4GB
RAM. Bo po co mi na Linuksie tyle:P

> A dlaczego tryb AHCI nie można ustawić dla XP?

Bo wtedy chyba byś tych sterowników na dyskietce potrzebował. Ale mogę
się mylić, nie mam SATA.

--
pozdrawiam,   pioruns