Re: Praca w 2 domenach

Autor: Teo <tee9o_at_interia.pl>
Data: Fri 27 Jun 2008 - 19:07:06 MET DST

FeliX wrote:
> Witam serdecznie.
> Obecnie mam laptopa wpiętego do domeny (AD Windows 2003). Za niedługo
> będę musiał pracować równolegle w innej firmie gdzie również jest AD
> 2003. Wiadomo, że laptop może być wpięty tylko do jednej domeny.
> I tu pytanie. Jak wy sobie radzicie w takiej sytuacji? Dodam, ze nie ma
> szans aby dodac jakieś relacje zaufania między domenami.

Najpierw sprawy porządkowe:
To Twój prywatny laptop? Kto ma wykupioną licencję na system operacyjny,
oprogramowanie? Jeśli jedna z firm, to w drugiej nie możesz pracować na
tym systemie/oprogramowaniu.

Meritum:
Laptop musi zaciągać coś z GPO? W zasadzie nie zawsze musisz być w
domenie, żeby korzystać z zasobów tej domeny. Zwykle wystarczy
autoryzacja na zasobie kontem z domeny w której pracujesz: login@domena
lub domena\login.

Biorąc pod uwagę komentarz od którego zacząłem, skorzystałbym z
dual-boot lub z maszyny wirtualnej - oczywiście soft powinny dostarczyć
firmy w których pracuję. No, chyba że to byłby mój prywatny laptop,
wtedy proszę o służbowy :).